Typ: | Lekkie Samochody Ratowniczo-gaśnicze |
Pojemność: | 2000cm3 |
Rodzaj paliwa: | diesel |
Moc: | 177 KM |
Przebieg: | 1 km |
Ładowność: | 780 kg |
Liczba osi: | 2 |
Kolor: | czerwony |
Wyposażenie: | abs, centralny zamek, elektryczne lusterka, elektryczne szyby, hak, instalacja podawania środka, klimatyzacja, lampy robocze, ogrzewanie postojowe, oświetlenie ostrzegawcze, radiostacja, sygnalizacja dźwiękowa, szybkie natarcie, środek pianotwórczy, wspomaganie kierownicy, zbiornik wodny, 4x4. |
Pojazd posiada ważne świadectwo dopuszczenia CNBOP nr 3566/2019 uprawniające do użytkowania pojazdu w jednostkach ochrony przeciwpożarowej.
Podwozie:
- VW Crafter 35 4MOTION
- dopuszczalna masa całkowita (DMC) 3500kg
- rozstaw osi: 3640 mm;
- napęd: 4x4 typu Haldex
- blokada mechanizmu różnicowego osi tylnej
Układ napędowy:
- silnik: 2.0 TDI; (Bi Turbo)
- moc: 177KM
- moment obrotowy: 410Nm
- zużycie paliwa: średnio 7,6 l/100 km
- skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
Kabina
- jednomodułowa, czterodrzwiowa
- ilość miejsc: 1+5
- siedzenia tapicerowane materiałem odpornym na zabrudzenia
- klimatyzacja manualna
- system ogrzewania postojowego
- oświetlenie dodatkowe do czytania mapy
- panel sterowania funkcjami zabudowy na konsoli środkowej
- fabryczne radio wyposażone w złącze USB i slot kart SD
- kierownica wielofunkcyjna
- poduszka powietrzna dla kierowcy
- bezwładnościowe, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa
- centralny zamek sterowany z pilota
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- komfortowy fotel kierowcy z podłokietnikiem
- elektrycznie otwierane szyby w przednim przedziale pasażerskim
- uchylne szyby w tylnym przedziale pasażerskim
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka wsteczne
- tapicerowana barierka ochronna
Systemy wspomagające bezpieczeństwo
- ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania)
- EPS (elektroniczny system wspomagania układu kierowniczego)
- EDS (elektroniczny układ utrzymywania kontroli trakcji)
- ASR (układ kontroli trakcji zapobiegający poślizgowi kół podczas przyspieszania)
- MSR (układ kontroli trakcji zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem)
- BDW (system osuszania tarcz hamulcowych)
- HSA (system wspomagania ruszania pod górę)
Zabudowa
- zabudowa kontenerowa, szkieletowa, spawana, aluminiowa z ramą pośrednią
- 5 skrytek sprzętowych w układzie 2+2+1
- skrytki sprzętowe kryte żaluzjami aluminiowymi z zamknięciami rurkowymi
- aluminiowe półki sprzętowe z regulacją wysokości
- oświetlenie przedziałów sprzętowych wykonane w technologii LED uruchamiane automatycznie po uniesieniu żaluzji
- system odprowadzania wody z przedziału sprzętowego
- system wentylacji biernej przedziału sprzętowego
- dach zabudowy wykonany w formie podestu roboczego z zabezpieczeniem antyposlizgowym
- barierki ochronne podestu dachowego wykonane z rurek chromowanych
- podest dachowy wyposażony w punkty kotwiące ochrony osobistej strażaka
- drabinka wejściowa na podest dachowy wykonana z rurek chromowanych z zabezpieczeniem antypoślizgowym
- oświetlenie robocze podestu dachowego w technologii LED
Sygnalizacja / Oznakowanie
- belka ostrzegawcza w technologii LED barwy niebieskiej z podświetlanym napisem STRAŻ i miejscem na głośnik na kabinie
- pojedyncza lampa ostrzegawcza w technologii LED barwy niebieskiej na tylnej płaszczyźnie pojazdu
- zestaw lamp ostrzegawczych kierunkowych w technologii LED barwy niebieskiej na wszystkich płaszczyznach pojazdu
- modulator dźwięków ostrzegawczych 100W z manipulatorem przewodowym, emitujący 4 dźwięki ostrzegawcze, z funkcją MIX, zestawem rozgłoszeniowym i funkcją sterowania oświetleniem ostrzegawczym
- głośnik sygnałów ostrzegawczych 100W zainstalowany w belce ostrzegawczej na dachu kabiny
ostrzegawcza fala świetlna wykonana w technologii LED barwy pomarańczowej zainstalowana na tylnej płaszczyźnie pojazdu z panelem sterowniczym w kabinie załogowej
- oznakowanie refleksyjne wszystkich płaszczyzn pojazdu
- oznakowanie cechami identyfikacyjnymi jednostki (nr operacyjne, nazwa jednostki, herb)
Wyposażenie standardowe
- agregat wysokocisnieniowy wodno-pianowy AWP 50/40 zabudowany w stelażu aluminiowym malowanym w kolor nadwozia, wyposażony w czterosuwowy silnik spalinowy o mocy 6,5KM z rozruchem elektrycznym, membranową pompę ciśnieniową o wydatku wodnym 50l/min przy ciśnieniu 40 bar, dozownik środka pianotwórczego, zwijadło szybkiego natarcia z wężem ciśnieniowym 50m zakończonym lancą gaśniczą ze zmienną geometrią strumienia wodnego oraz nakładką pianotwórczą, plastikowy zbiornik wody o pojemności 200l (możliwość montażu zbiornika 300l) oraz plastikowy zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 20l (możliwość montażu zbiornika 30l)
- pneumatycznie podnoszony, zdalnie sterowany z poziomu ziemi maszt oświetleniowy wyposażony w najaśnice wykonane w technologii LED o mocy 2x144W z funkcja automatycznego złożenia do pozycji transportowej,
- zdalnie sterowana elektryczna wyciągarka linowa o uciagu 13000lbs wyposażona w line stalową 30m zakończoną zaczepem hakowym
- oświetlenie robocze pola pracy w obrębie pojazdu wykonane w technologii LED
- złącze samorozłączne do ładowania akumulatorów podczas postoju pojazdu w miejscu garażowania ze źródła zewnętrznego 230V
- główny wyłącznik prądu odcinający napięcie podzespołów podczas postoju pojazdu
- hak holowniczy z zaczepem kulowym
- osłony kwasoodporne lamp ostrzegawczych kierunkowych oraz świateł pozycyjnych i lamp tylnych
- orurowanie ochronne płaszczyzny czołowej wykonane z rury chromowanej
- radiostacja przewoźna Motorola
Wyposażenie opcjonalne
- agregat wysokocisnieniowy wodno-pianowy AWP 70/40 zabudowany w stelażu aluminiowym malowanym w kolor nadwozia, wyposażony w czterosuwowy silnik spalinowy o mocy 8KM z rozruchem elektrycznym, membranową pompę ciśnieniową o wydatku wodnym 70l/min przy ciśnieniu 40 bar, dozownik środka pianotwórczego, zwijadło szybkiego natarcia z wężem ciśnieniowym 50m zakończonym lancą gaśniczą ze zmienną geometrią strumienia wodnego oraz nakładką pianotwórczą, plastikowy zbiornik wody o pojemności 200l (możliwość montażu zbiornika 300l) oraz plastikowy zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 20l (możliwość montażu zbiornika 30l)
- agregat niskociśnieniowy wodno-pianowy AWP 300/7 zabudowany na przenośnej płycie montażowej wyposażony w czterosuwowy silnik spalinowy o mocy 2,5KM z rozruchem ręcznym, odśrodkową pompę ciśnieniową o wydatku wodnym 300l/min przy ciśnieniu 7 bar, ręczny trokomat (moduł zasysania wody ze źródła zewnętrznego), dozownik środka pianotwórczego z regulacją stężenia, zwijadło szybkiego natarcia z wężem ciśnieniowym 15m zakończonym prądownicą typu TURBO-JET ze zmienną geometrią strumienia wodnego oraz nakładką pianotwórczą, plastikowy zbiornik wody o pojemności 245l oraz plastikowy zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 30l
- system piany sprężonej CAFS 10 (Compressed Air Foam System) zabudowany na przenośnej płycie montażowej wyposażony w kwasoodporny zbiornik wodnego roztworu środka pianotwórczego o pojemności 38l, butlę ze sprężonym powietrzem 300bar (od aparatu OUO), reduktor ciśnienia oraz mieszacz i napowietrzacz, automatyczne zwijadło szybkiego natarcia 20m zakończone pianową lancą pistoletową
- ogrzewanie postojowe przedziału sprzętowego i pompowego
- dodatkowy sprzęt łączności radiowej
- czujniki parkowania
- kamera cofania
- nawigacja GPS